עיצוב חנות יוקרה – בין אם מדובר על חנות תכשיטים לאלפיון העליון, חנות של מותג ביגוד מוביל מהעולם, חנות יין ואלכוהול מובחר ויש כמובן עוד אפשרויות רבות – היא אתגר מורכב במיוחד. מצד אחד גם חנויות יוקרה חובה לעצב באופן פונקציונלי, כך שניתן יהיה לתפעל אותן בנוחות וביעילות, ומצד שני אי אפשר להתעלם מהצורך בייחודיות וביצירת אווירה שתבדל את המקום ממקומות אחרים בתחום. בהתאם ההמלצה הראשונה והחשובה ביותר היא להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות במיוחד, של מעצבים עם ניסיון בנישה ספציפית זו.
תכנון מוקפד ומדויק
השלב הראשון במסגרת עיצוב חנויות יוקרה הוא תכנון מדויק לחלוטין. הכלל של חז"ל, סוף מעשה במחשבה תחילה, מתאים לכל פרויקט עיצוב, אבל כשמדובר על חלל שמהווה חנות שפונה לפלח שוק שמוכן לשלם יותר אבל גם דורש הרבה יותר – אותו כלל הופך לחובה.
בפרט חשוב לתכנן איך ליצור רושם ראשוני נכון כבר מהרגע הראשון, כלומר להבטיח לכל לקוח שנכנס לחנות תחושה של "הגעתי למקום מיוחד שמכבד אותי ומעניק לי חוויה יוצאת דופן" כבר עם היכנסו לחנות.
מתקני תצוגה מסוגננים
חנויות יוקרה מוכרות מוצרים יוקרתיים – וגם יקרים. על-מנת להבליט את האיכות של כל פריט ופריט שנמכר בחנות, עיצוב יוקרתי מחויב לכלול מתקני תצוגה מסוגננים ומעניינים. במקביל מתקן התצוגה צריך גם להיות כזה שלא יגנוב את הפוקוס מהמוצרים עצמם, ולמעשה נדרשת סינרגיה מדויקת בין אופן התצוגה של הסחורה לבין הסחורה עצמה.
תאורה
דרך נוספת שבה עיצוב חנויות יוקרה מספק ללקוחות חוויית קנייה אופטימלית היא התאורה. תאורה נכונה מכוונת את תשומת הלב של כל מי שמסתובב בחנות אל המקומות הרצויים מבחינת בעל העסק. בנוסף היא עוזרת למוצרים להיראות מרשימים ונחשקים. לשם השגת שתי המטרות ייעשה שימוש במגוון רחב של גופי תאורה, בולטים וסמויים, ובתכנון תרחישי תאורה שונים בשעות היום השונות על סמך מצב התאורה הטבעית בחלל.
אלמנטים נוספים של עיצוב חנויות יוקרה
עיצוב חנויות יוקרה כולל תשומת לב רבה לכל פרט וכל ניואנס. חיפוי הרצפה (פרקט מעץ מלא מהודר, למשל), חיפויי הקירות, העמדה שבה נמצאת הקופה, רהיטים אם יש צורך בכאלה ועוד. בהתאם רק איש או אשת מקצוע מנוסים במיוחד יכולים להבטיח עיצוב מושלם – להבטיח וגם לקיים.